søndag den 5. februar 2012

Koldhævede boller


Jeg bliver aldrig træt af at få friskbagte boller om morgenen. Derfor er jeg også stor fan af konceptet med at røre en dej sammen om aftenen, lade den hæve køligt natten over og så bage boller imens jeg er i bad.
Langt de fleste gange bage jeg sådanne boller på slum, men en gang imellem er det godt at blive inspireret og prøve lidt nyt af.

Med det sidste nummer af bladet Økologisk, fulgte Den økologiske bagebog. Den indeholder fine opskrifter og flotte billeder. Er du ikke så heldig at eje bagebogen, findes alle opskrifter her.

Jeg besluttede mig for at afprøve Il Fornaios durumboller.
Vi spiste dem kort efter at de var kommet ud af ovnen, men de var faktisk bedre efter et par timer. De smagte også skønt, ristede, dagen efter.
Normalt kan jeg bedst lide når bollerne er lidt grove eller indeholder kerner, men disse boller er gode til lidt afveksling.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar