onsdag den 14. november 2012

Honningristet müsli

Endelig har jeg taget mig sammen til selv at lave müsli. Jeg har kigget lidt omkring og er bl.a. blevet inspireret her hos Ann-Christine, som forøvrigt har en spændende blog. Nå, det var et sidespring. Til min müsli brugte jeg:

Honningristet müsli:
  • 2 dl groftvalsede havregryn
  • 1 dl speltflager
  • 1/2 dl hørfrø
  • knap 1/2 dl sesamfrø
  • 1 dl solsikkefrø
  • en lille håndfuld mandler, hakkes groft
  • en lille håndfuld hasselnødder, hakkes groft
  • ca 3 spsk honning
Honning smeltes på en stor pande ved middel varme. Flager, frø og nødder hældes på panden og vendes rundt i honningen. Det hele ristes til det er gyldent. Det tog ca 10 minutter.
Derefter hældes müslien på bagepapir og bredes ud, så det kan afkøle.


Er det nødvendigt at sige, at jeg liiige blev nødt til at smage på det som en lille aftensnack på yoghurt? Tilpas sprødt og sødt, uden at blive for meget.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar