lørdag den 18. maj 2013

Hæklet tæppe i zig-zag

Det er snart et år siden jeg gik i gang med dette hæklede tæppe, som jeg også tidligere har skrevet om her. Tæppet har fungeret lidt som et gå-til-og-fra-projekt, fordi opskriften er super nem og man ikke behøver at have en bane færdig inden man ligger det fra sig igen. Den sidste måneds tid har jeg arbejdet lidt mere målrette for at få tæppet færdigt og her er det så. Det er flot ikke?

Jeg er virkelig godt tilfreds med det. Har hele tiden synes at det var nogle fine farver, men der er altså stor forskel på at sidde med det i hænderne og så kigge lidt på det på afstand. De sidste par dage har det ligget slænget over lænestolen og jeg har nydt synet.

Nu mangler jeg bare at finde ud af hvem der skal have glæde af tæppet, jeg har nemlig ikke lavet det til en forudbestemt modtager, men blot fordi jeg havde lyst til at lave noget i disse farver.

Fakta:

  • Opskrift - findes hos Drops her
  • Mål - mit tæppe måler ca 80 x 80 cm, incl kant
  • Kanten - langs de to sidekanter (altså der hvor tæppet ikke er zig-zag'et) har jeg hæklet først en række fastmasker, derefter en række stangmasker i samme farver som tæppet er startet og sluttet i. På den måde fåes en ensfarvet kant om hele tæppet og det giver et fint færdigt resultat.
  • Garn - Bomuldsgarn fra Søstrene Grene. 50 g = ca 160 meter. 
  • Garnforbrug - ca 8 nøgler i 6 forskellige farver
  • Hæklenål - 3.0

5 kommentarer:

  1. Åh Helle det er bare så flot!

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh Line, jeg har skam også haft dig og din skønne datter i tankerne, men I har jo allerede flere tæpper, så tænkte at der nok var andre der havde mere brug for det?

      Slet
    2. kan man få for mange tæpper? :-) men med de fine gaver vi allerede har fået skal jeg vist ikke klage. Men det skal ikke påvirke min begejstring for dit smukke håndværk

      Slet
  2. Ej Helle hvor er det bare blevet flot. Du må også gerne have Asger i tankerne :-). Han ku nemlig godt bruge et bomuldstæppe her til de varme dage.

    SvarSlet
  3. Meget flot stykke håndarbejde. Det kan du godt være stolt af. Tror alle modtagere vil blive glade for det. Kh alicej

    SvarSlet