tirsdag den 8. oktober 2013

Rilletrøje med ribkant

Denne trøje er også en del af mit projekt "få-tingene-gjort-færdig". Den har ikke været helt så lang tid undervejs, som nogle af de andre ting der har ligget i gemmerne. Det var dog igen den klassiske sammensyning af ærmerne og montering af knapper jeg manglede og som gjorde at den var blevet lagt til side. Med hjælp fra min håndarbejdsbibel er det nu klaret og jeg er blevet godt tilfreds med resultatet.

Opskrift: Rilletrøje med ribkant fra "Babystrik på pinde 3" af Lene Holme Samsøe. Jeg har strikket i str 6 mdr.

Garn: "Rustik" garn fra Netto (som er en spotvarer de nogle gange har).  80% uld, 20% polyamid. Løbelængde:50 g - ca 200 meter. Farve 007.
Garnet skrifter automatisk farve og det synes jeg giver en rigtig fin effekt.

Forbrug: 2 nøgler og 7 knapper

Ingen kommentarer:

Send en kommentar